Temel SEO Kılavuzu: İlk Adım
SEO konusunda bu muhtasar kılavuzumuzu okuduğunuzda bu konuda genel geçer bir fikir sahibi olacak, ilerleyen çalışmalarınıza ve SEO konusundaki ileri seviye araştırmalarınıza ışık tutabileceksiniz. Dilerseniz asıl konumuza usulca giriş yapalım.
Her gün ne kadar blog paylaşımı yapıldığını bir tahmin edin.
Bir fikriniz var mı?
Sadece WordPress kullanıcıları her gün 2 milyondan fazla paylaşım yapıyorlar. Bu da her saniye başına 24 blog paylaşımının yapıldığı anlamına geliyor. Bu rakamlar siz burada bu yazılanları okuduğunuz esnada aşağı yukarı 216 blog paylaşımı yapıldığı anlamına geliyor. Ve bu sadece Wordpress kullanıcılarını içeren bir hesaplama. Eğer tüm blog paylaşımlarını inceliyor olsaydık bu rakam elbette çok daha yüksek olurdu. Bu kadar fazla paylaşımın yapılıyor olması bir blog yazarı veya herhangi bir türden sayfa sahibi olarak haliyle sizin sayfanızın göze çarpmasını zorlaştıracaktır. Fakat bloğunuzu başarılı bir blog haline getirmek istiyorsanız bunu başarmak zorundasınız.
Blog paylaşımlarını hazırlamak için günde 4-5 saat harcayan birisi için, paylaşımlarını SEO açısından en uygun hale getirmek için harcadığı on dakikalık süre bu 4-5 saatin içerisindeki en önemli kısımdır.
Milyonlarca insanın her ay SEO terimini araştırıyor olması sizi şaşırtmamalı. Her gün, insanlar dünya genelinde 2,2 milyardan fazla Google araması yapıyorlar. Bu sadece Google üzerinden yapılan aramalar, diğer arama motorları ile yapılan aramaları hesaba katmamış olsak bile bu çok büyük bir rakam. Bu nedenle, Google aramalarının ön sayfasında görünmek, başarılı bir işletme ile iflas etmiş bir işletme arasındaki belirleyici faktör olabilir.
Peki SEO ne anlama geliyor? Muhtemelen arama motoru optimizasyonu anlamına geldiğini biliyorsunuz, ancak neyi optimize etmeniz gerekiyor? Tasarım mı? Yoksa yazı mı? Belki de bağlantılar? Evet, hepsi ve daha fazlası. Haydi SEO kılavuzumuza en başından başlayalım.
Tanım: SEO İngilizce ‘Search Engine Optimization’ ifadesinin kısaltmasıdır. ‘Search Engine Optimization’ Türkçe olarak arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Kısaca ifade etmek gerekirse, SEO; Premium olmayan organik listelerde arama motorlarının arama listesinde en üst sıralarda görünme sanatıdır.
Arama motoru optimizasyonu, sizin online içeriğinizi optimize ederek belirli bir anahtar kelime üzerine yapılan aramalarda arama motorlarının sizin içeriğinizi en üst sıralarda göstermesini sağlamaya çalışır.
Bunu sizin için daha anlaşılır hale getirmeme izin verin; SEO söz konusu olduğunda, ortada siz, arama motoru ve arama yapan kişiler vardır. Eğer siz sebze salatasının nasıl hazırlandığına dair bir makale yazmışsanız, arama motorunun yani yüzde 90 ihtimalle Google’ın ‘sebze salatası’ ifadesiyle ilgili yapılan aramalarda sizin makalenizi en başta göstermesini istersiniz. İşte SEO bunun üzerinde çalışır.
SEO bir sihirdir. Anahtar kelimenle ilgili yapılan aramalarda Google’ın senin paylaşımını en üst sıralarda göstermesini sağlamak için yazdığın makale üzerinde ayrıca çalışman gerekir.
Genel Bakış
Yukarıda SEO bir sihirdir demiştik, şimdi bu sihir neye benziyor ve neden bu kadar önemli bunu inceleyeceğiz. Online aktivitelerin büyük çoğunluğu bir arama motoruyla başlıyor ve arama yapanların %75’e yakını aramalarını Google üzerinden yapıyorlar. Bu bilgiyi Google'daki ilk beş sonucun tüm tıklamaların %67'sini almasıyla birleştirin böylelikle arama motoru optimizasyonunun yani SEO’nun neden bu kadar önemli olduğu hakkında bir fikir edinirsiniz.
Bu işlerle ilgilenenler bilir, Google'ın ilk sayfasına ulaşmanın ne kadar önemli olduğunu vurgulayan bir şaka vardır: Ölü bir gövdeyi gizlemeniz gerekiyorsa, bunu Google arama sonuçlarının ikinci sayfasına yerleştirmelisiniz.
Blog yayınınız, makaleniz veya ürününüz Google arama sonuçlarının birincisinden başka bir sayfadaysa, hiç sıralanmamıştır.
Ancak arama motorunun birinci sayfasında nasıl görüneceğinizi anlamadan önce arama işleminin nasıl işlediğini bilmeniz gerekir.
Arama Süreci Nasıl İşler
Artık SEO hakkında temel bir fikriniz olduğuna göre, bazı bileşenlerine ayrıntılı bir şekilde bakalım. Google, arama algoritmalarını oldukça iyi koruyor ve 200'den fazla değişken ve belirleyici faktörün ışığında sayfaları sıralıyor. Bu belirleyici faktörlerin tümü herkese açık olmasa da backlinko.com mümkün olduğunca çoğunu tek bir büyük listede derledi. İngilizce bilenler konuyla ilgili aşağıdaki linki inceleyebilir.
https://backlinko.com/google-ranking-factors
SEO öğreniminde daha derinlere inmeden evvel bir konuda karar vermeniz gerekiyor. SEO gücünün biri temiz diğeri kirli-riskli olmak üzere iki yüzü vardır ve daha ileriye gitmeden evvel kendi tercihinizi belirlemeniz gerekir. Black Hat'mi White Hat'mi
White Hat – Black Hat
Türkçe ifadesiyle beyaz şapka-kara şapka. Terimler ifade ettiği iş yöntemlerinin çağrışımını zaten zihninizde yapmış olmalı. Pek çoğumuz, hızlı bir şekilde bir defada yüklü miktarda para kazanmak ve sonrasında yeniden sıfırdan başlamak yerine uzun vadeli, birikimli ilerleyen girişimlerin peşindeyiz. Arama motoru optimizasyonu (SEO) için de aynı şey geçerlidir. Bazı insanlar gerçekten hızlı bir şekilde birkaç vurgun yapmak için, diğerleri ise uzun süreli işler için SEO yaparlar. Hızlı zengin olma yaklaşımına uygun bir SEO çalışması yapmak isterseniz sonunda kendinizi ‘Black Hat SEO’ yaparken bulacaksınız.
Black Hat SEO, arama motorunun çalışmasını uygun olmayan yöntemlerle manipüle ederek bir sitenin anahtar kelimede öne çıkmasını sağlamaya çalışma işlemidir.
Black Hat yaparken uygulanan yöntemlerden bazılarını aşağıda sıraladık.
• Çoklu İçerik
• Çıkış sayfaları
• Bilgisayar tarafından otomatik yazılan sayfalar
• İkiz sayfalar
• İçeriği İlgisiz olan sitelerin linkleri
• Görünmez yazılar
Bu tür bir SEO, içeriğinizi yalnızca arama motoru için optimize etmeye odaklanır, insanları hiç düşünmez. Sitelerinizin üst sıralarda yer alması için kuralları eğip bükmenin ve bir şekilde çiğnemenin pek çok yolu olduğundan bu durum işe aldığınız ‘Black Hat’ SEO yapan kimselerin hızlı bir şekilde birkaç bin dolar kazanmasını sağlar. Bu yöntemler, alan adının tamamen veya kısmen indekslerden çıkartılması ile de sonuçlanabilmektedir. Sonuçta, bu yaklaşım genellikle çok hızlı bir şekilde yasaklanan spam içerikli, düşük seviyeli sayfalarla sonuçlanır. Genellikle pazarlamacının veya sayfa sahibi firmanın gelecekte sürdürülebilir bir şey inşa etme şansını mahvedecek şekilde ağır sonuçlara yol açacaktır.
Bu şekilde birkaç vurgun yapabilirsiniz. Ancak arama motoru güncellemelerini sürekli takip etmek ve kuralları atlatmak için yeni yollar bulmak zorunda kalacaksınız.
White Hat SEO ise sürdürülebilir bir çevrimiçi iş kurmanın yoludur. SEO'yu bu şekilde yaparsanız, insan kitlenize odaklanırsınız. Arama motorunun kurallarına göre oynayarak onlara mümkün olan en iyi içeriği sunmaya ve insanların bu içeriklere kolayca erişmesini sağlamaya çalışırsınız. Hazırladığınız içerikler hem kaliteli hem de kitlenin ilgisini çekecek çarpıcılığa sahip olur. Sayfanızı bir kez tıklayan kullanıcı sayfanızı bir daha ziyaret etmek için istek duyarak ayrılır.
Black Hat SEO ve White Hat SEO arasındaki farkı derinlemesine incelemek isterseniz, bu konuda yapılmış olan ayrıntılı bir çalışmanın linkini paylaşıyorum. İngilizce bilenler inceleyebilirler.
http://www.inboundmarketinginc.com/blog/black-hat-vs-white-hat-seo/
Yazımızı bitirmeden kısaca tekrar ifade etmek gerekirse, SEO; Premium olmayan organik listelerde arama motorlarının arama listesinde en üst sıralarda görünme sanatıdır. Kısa vadeli işler düşünenler Black Hat SEO yapabilecekleri gibi asıl olan White Hat SEO’dur. Bu yazımızda sizlerle SEO hakkında genel bir fikir edindik. Aynı zamanda Black Hat ve White Hat SEO nedir inceledik. SEO konusunda daha yazılabilecek, öğrenilecek çok şey var ancak hiçbir fikir sahibi olmasanız bile bu makaleyi okuyarak bu konuda çerçeve niteliğinde bilgi edinmiş oldunuz. Yaptığınız yapacağınız işlerinizde ve sahip olduğunuz blog sayfalarınızda bu çerçeveden yararlanarak düzenlemeler yapabilirsiniz. Bu çerçevenin içini de ilerleyen yazılarımızda sizlerle birlikte doldurmak dileğiyle.
SEO konusunda bu muhtasar kılavuzumuzu okuduğunuzda bu konuda genel geçer bir fikir sahibi olacak, ilerleyen çalışmalarınıza ve SEO konusundaki ileri seviye araştırmalarınıza ışık tutabileceksiniz. Dilerseniz asıl konumuza usulca giriş yapalım.
Her gün ne kadar blog paylaşımı yapıldığını bir tahmin edin.
Bir fikriniz var mı?
Sadece WordPress kullanıcıları her gün 2 milyondan fazla paylaşım yapıyorlar. Bu da her saniye başına 24 blog paylaşımının yapıldığı anlamına geliyor. Bu rakamlar siz burada bu yazılanları okuduğunuz esnada aşağı yukarı 216 blog paylaşımı yapıldığı anlamına geliyor. Ve bu sadece Wordpress kullanıcılarını içeren bir hesaplama. Eğer tüm blog paylaşımlarını inceliyor olsaydık bu rakam elbette çok daha yüksek olurdu. Bu kadar fazla paylaşımın yapılıyor olması bir blog yazarı veya herhangi bir türden sayfa sahibi olarak haliyle sizin sayfanızın göze çarpmasını zorlaştıracaktır. Fakat bloğunuzu başarılı bir blog haline getirmek istiyorsanız bunu başarmak zorundasınız.
Blog paylaşımlarını hazırlamak için günde 4-5 saat harcayan birisi için, paylaşımlarını SEO açısından en uygun hale getirmek için harcadığı on dakikalık süre bu 4-5 saatin içerisindeki en önemli kısımdır.
Milyonlarca insanın her ay SEO terimini araştırıyor olması sizi şaşırtmamalı. Her gün, insanlar dünya genelinde 2,2 milyardan fazla Google araması yapıyorlar. Bu sadece Google üzerinden yapılan aramalar, diğer arama motorları ile yapılan aramaları hesaba katmamış olsak bile bu çok büyük bir rakam. Bu nedenle, Google aramalarının ön sayfasında görünmek, başarılı bir işletme ile iflas etmiş bir işletme arasındaki belirleyici faktör olabilir.
Peki SEO ne anlama geliyor? Muhtemelen arama motoru optimizasyonu anlamına geldiğini biliyorsunuz, ancak neyi optimize etmeniz gerekiyor? Tasarım mı? Yoksa yazı mı? Belki de bağlantılar? Evet, hepsi ve daha fazlası. Haydi SEO kılavuzumuza en başından başlayalım.
Tanım: SEO İngilizce ‘Search Engine Optimization’ ifadesinin kısaltmasıdır. ‘Search Engine Optimization’ Türkçe olarak arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Kısaca ifade etmek gerekirse, SEO; Premium olmayan organik listelerde arama motorlarının arama listesinde en üst sıralarda görünme sanatıdır.
Arama motoru optimizasyonu, sizin online içeriğinizi optimize ederek belirli bir anahtar kelime üzerine yapılan aramalarda arama motorlarının sizin içeriğinizi en üst sıralarda göstermesini sağlamaya çalışır.
Bunu sizin için daha anlaşılır hale getirmeme izin verin; SEO söz konusu olduğunda, ortada siz, arama motoru ve arama yapan kişiler vardır. Eğer siz sebze salatasının nasıl hazırlandığına dair bir makale yazmışsanız, arama motorunun yani yüzde 90 ihtimalle Google’ın ‘sebze salatası’ ifadesiyle ilgili yapılan aramalarda sizin makalenizi en başta göstermesini istersiniz. İşte SEO bunun üzerinde çalışır.
SEO bir sihirdir. Anahtar kelimenle ilgili yapılan aramalarda Google’ın senin paylaşımını en üst sıralarda göstermesini sağlamak için yazdığın makale üzerinde ayrıca çalışman gerekir.
Genel Bakış
Yukarıda SEO bir sihirdir demiştik, şimdi bu sihir neye benziyor ve neden bu kadar önemli bunu inceleyeceğiz. Online aktivitelerin büyük çoğunluğu bir arama motoruyla başlıyor ve arama yapanların %75’e yakını aramalarını Google üzerinden yapıyorlar. Bu bilgiyi Google'daki ilk beş sonucun tüm tıklamaların %67'sini almasıyla birleştirin böylelikle arama motoru optimizasyonunun yani SEO’nun neden bu kadar önemli olduğu hakkında bir fikir edinirsiniz.
Bu işlerle ilgilenenler bilir, Google'ın ilk sayfasına ulaşmanın ne kadar önemli olduğunu vurgulayan bir şaka vardır: Ölü bir gövdeyi gizlemeniz gerekiyorsa, bunu Google arama sonuçlarının ikinci sayfasına yerleştirmelisiniz.
Blog yayınınız, makaleniz veya ürününüz Google arama sonuçlarının birincisinden başka bir sayfadaysa, hiç sıralanmamıştır.
Ancak arama motorunun birinci sayfasında nasıl görüneceğinizi anlamadan önce arama işleminin nasıl işlediğini bilmeniz gerekir.
Arama Süreci Nasıl İşler
Artık SEO hakkında temel bir fikriniz olduğuna göre, bazı bileşenlerine ayrıntılı bir şekilde bakalım. Google, arama algoritmalarını oldukça iyi koruyor ve 200'den fazla değişken ve belirleyici faktörün ışığında sayfaları sıralıyor. Bu belirleyici faktörlerin tümü herkese açık olmasa da backlinko.com mümkün olduğunca çoğunu tek bir büyük listede derledi. İngilizce bilenler konuyla ilgili aşağıdaki linki inceleyebilir.
https://backlinko.com/google-ranking-factors
SEO öğreniminde daha derinlere inmeden evvel bir konuda karar vermeniz gerekiyor. SEO gücünün biri temiz diğeri kirli-riskli olmak üzere iki yüzü vardır ve daha ileriye gitmeden evvel kendi tercihinizi belirlemeniz gerekir. Black Hat'mi White Hat'mi
White Hat – Black Hat
Türkçe ifadesiyle beyaz şapka-kara şapka. Terimler ifade ettiği iş yöntemlerinin çağrışımını zaten zihninizde yapmış olmalı. Pek çoğumuz, hızlı bir şekilde bir defada yüklü miktarda para kazanmak ve sonrasında yeniden sıfırdan başlamak yerine uzun vadeli, birikimli ilerleyen girişimlerin peşindeyiz. Arama motoru optimizasyonu (SEO) için de aynı şey geçerlidir. Bazı insanlar gerçekten hızlı bir şekilde birkaç vurgun yapmak için, diğerleri ise uzun süreli işler için SEO yaparlar. Hızlı zengin olma yaklaşımına uygun bir SEO çalışması yapmak isterseniz sonunda kendinizi ‘Black Hat SEO’ yaparken bulacaksınız.
Black Hat SEO, arama motorunun çalışmasını uygun olmayan yöntemlerle manipüle ederek bir sitenin anahtar kelimede öne çıkmasını sağlamaya çalışma işlemidir.
Black Hat yaparken uygulanan yöntemlerden bazılarını aşağıda sıraladık.
• Çoklu İçerik
• Çıkış sayfaları
• Bilgisayar tarafından otomatik yazılan sayfalar
• İkiz sayfalar
• İçeriği İlgisiz olan sitelerin linkleri
• Görünmez yazılar
Bu tür bir SEO, içeriğinizi yalnızca arama motoru için optimize etmeye odaklanır, insanları hiç düşünmez. Sitelerinizin üst sıralarda yer alması için kuralları eğip bükmenin ve bir şekilde çiğnemenin pek çok yolu olduğundan bu durum işe aldığınız ‘Black Hat’ SEO yapan kimselerin hızlı bir şekilde birkaç bin dolar kazanmasını sağlar. Bu yöntemler, alan adının tamamen veya kısmen indekslerden çıkartılması ile de sonuçlanabilmektedir. Sonuçta, bu yaklaşım genellikle çok hızlı bir şekilde yasaklanan spam içerikli, düşük seviyeli sayfalarla sonuçlanır. Genellikle pazarlamacının veya sayfa sahibi firmanın gelecekte sürdürülebilir bir şey inşa etme şansını mahvedecek şekilde ağır sonuçlara yol açacaktır.
Bu şekilde birkaç vurgun yapabilirsiniz. Ancak arama motoru güncellemelerini sürekli takip etmek ve kuralları atlatmak için yeni yollar bulmak zorunda kalacaksınız.
White Hat SEO ise sürdürülebilir bir çevrimiçi iş kurmanın yoludur. SEO'yu bu şekilde yaparsanız, insan kitlenize odaklanırsınız. Arama motorunun kurallarına göre oynayarak onlara mümkün olan en iyi içeriği sunmaya ve insanların bu içeriklere kolayca erişmesini sağlamaya çalışırsınız. Hazırladığınız içerikler hem kaliteli hem de kitlenin ilgisini çekecek çarpıcılığa sahip olur. Sayfanızı bir kez tıklayan kullanıcı sayfanızı bir daha ziyaret etmek için istek duyarak ayrılır.
Black Hat SEO ve White Hat SEO arasındaki farkı derinlemesine incelemek isterseniz, bu konuda yapılmış olan ayrıntılı bir çalışmanın linkini paylaşıyorum. İngilizce bilenler inceleyebilirler.
http://www.inboundmarketinginc.com/blog/black-hat-vs-white-hat-seo/
Yazımızı bitirmeden kısaca tekrar ifade etmek gerekirse, SEO; Premium olmayan organik listelerde arama motorlarının arama listesinde en üst sıralarda görünme sanatıdır. Kısa vadeli işler düşünenler Black Hat SEO yapabilecekleri gibi asıl olan White Hat SEO’dur. Bu yazımızda sizlerle SEO hakkında genel bir fikir edindik. Aynı zamanda Black Hat ve White Hat SEO nedir inceledik. SEO konusunda daha yazılabilecek, öğrenilecek çok şey var ancak hiçbir fikir sahibi olmasanız bile bu makaleyi okuyarak bu konuda çerçeve niteliğinde bilgi edinmiş oldunuz. Yaptığınız yapacağınız işlerinizde ve sahip olduğunuz blog sayfalarınızda bu çerçeveden yararlanarak düzenlemeler yapabilirsiniz. Bu çerçevenin içini de ilerleyen yazılarımızda sizlerle birlikte doldurmak dileğiyle.
Yorumlar
Yorum Gönder